projekter

World of Impact har hjulpet med at skabe impact.

For business. For verden.

World of Impact hjælper med strategisk innovation og strategisk bæredygtighed.

World of Impact har lang erfaring med at bringe forskellige interessenter mod et fælles mål og lang erfaring med at finde løsninger, der bidrager til forretningen og til samfundet.

Herunder kan du læse om udvalgte opgaver.

MODULEX A/S

Fra en ejers perspektiv, at få den nordstjerne for alle folk hos Modulex – der tegner sig for størstedelen af vores værdi – og i sidste ende for vores kunder.

Ketil M. Staalesen, CEO & President, Modulex A/S

 

Kunde: Modulex A/S.

Udfordring: Hjælp til at udvikle et fælles purpose, der kan favne en global virksomhed på tværs af kulturer.

Emner: Purpose udvikling, Purpose statement, Kernefortælling

Services: Projektdriver, rådgiver, facilitator.

Proces: 1. Scoping. 2. Indsigter & Retning 3. Purpose

Leverancer: Purpose Statement. Kernefortælling. Copywriting af Modulex

GOOD FOOD GROUP A/S

Kunde: Good Food Group A/S

Udfordring: Hjælp til bæredygtighed.

Emner: Bæredygtighedsstrategi, operationalisering, kommunikation

Services: Rådgiver, facilitator

Proces: 1. Scoping 2. Indsigter & Retning. 3. Operationalisering 5. Kommunikation

Leverancer: Rådgivning om realistisk bæredygtighedsstrategi, operationaliseringsplaner, kommunikation, tools, templates

DANEPORK A/S

Samarbejdet har været struktureret og meget pragmatisk. Kristine har sikret den nødvendige fremgang og leverancer til de aftalte deadlines. Kristine er også kommet med gode og værdifulde input. Desuden har Kristine leveret værktøjer til f.eks. master data og operationaliseringsplaner, som har lettet overtagelsen af den følgende eksekvering, kommunikation og opfølgning.

Poul Henrik Nielsen, CFO Danepork A/S

 

Kunde: Danepork A/S.

Udfordring: Hjælp til at udvikle en bæredygtighedsstrategi og generelt komme i gang med bæredygtighed

Emner: bæredygtighedsstrategi, ESG, proces, operationaliseringsplaner, forankring og kompetenceudvikling i organisationen.

Services: Projektdriver, rådgiver, facilitator.

Proces: 1. Scoping. 2. Indsigter & Retning 3. Operationalisering.

Leverancer: Danepork Bæredygtighedsstrategi, interessentanalyse, kunde/konkurrent/case-analyse, Risici & Muligheder, værdikæde mapping, væsentlighedsanalyse, prioritering, web kommunikation, ledelsesberetning.

GOOD FOOD GROUP A/S

Kunde: Good Food Group A/S

Udfordring: Hjælp til innovationsforløb for Jakobsen honning, Svansø og Food Service.

Emner: Strategisk innovation, strategiske mulighedsrum, idégenerering, udvælgelse, kommercialisering af koncepter.

Services: Rådgiver, facilitator, værktøjer, templates

Proces: 1. Scoping 2. Indsigter & Retning. 3. Idéer og Rating. 4. Udvikling.

Leverancer: 1. 5 strategiske mulighedsrum prioriteret. 2. 15 innovation ideer prioriteret. 3. 5 koncepter udviklet 4. Struktureret innovation proces 5. Kompetenceudvikling

Gennem forløbet med World of Impact har vi fået en struktureret tilgang til det at arbejde med innovation. Vi skal nu have udbredt processen til resten af virksomheden, så alle får gavn af at bruge innovationsprocessen.”

 

Nanna Bangsgaard, Brand Manager, og Henriette Linderoth, Head of Category Management DK i Good Food Group A/S

BILLUND LUFTHAVN A/S


Kvaliteten er høj, måske faktisk højere end forventet. Vi er blevet udfordret og skubbet til, hvilket er godt, når vi selv skal skubbe til omgivelserne i den næste fase. Også stor ros for gennemførelse ifht. tidsplan og struktur, afholdelse af aftaler.

Claus Christiansen, CCO Billund Lufthavn

 

Kunde: Billund Lufthavn A/S

Udfordring: Hjælp til at have en holdning til en rød tråd for Billund Lufthavn som Airport City.

Emner: strategisk arkitektur, landskab, bæredygtighed, koncept, 360-graders research,

Ydelser: interim, rådgivning

Proces: 

  1. Scoping
  2. Research og indsigter
  3. Identitet og Udvikling
  4. Evaluering

Leverance: Billund Airport City Designmanual

 

NORDIC RENTALS A/S

Kunde: NORDIC RENTALS A/S.

Udfordring: Hvordan kommer vi i gang med bæredygtighed?

Emner: bæredygtighedsstrategi, ESG, struktureret proces, operationaliseringsplaner, forankring

Services: konsulent,  3 mdr. forløb

Leverancer: bæredygtighedsstrategi, operationaliseringsplaner, bæredygtighedsstrategi-rapport

Samt: master data sheet, klimaregnskab scope 1 og 2, væsentlighedsanalyse

HETEK A/S

Kunde: HETEK A/S.

Udfordring: Hvordan kommer vi i gang med bæredygtighed?

Emner: strategisk bæredygtighed, væsentlighedsanalyse, Master data ark, , forandringsledelse, ESG 21 nøglepunkter, bæredygtighedsstrategi, proces, forankring, kompetenceudvikling

Services: Bestyrelsesmedlem, konsulent

Leverancer: 2 mdr. forløb: Bæredygtighedsstrategi

Delleverancer: master data sheet, Klimaregnskab, væsentlighedsanalyse, operationaliseringsplan, kompetenceudvikling 

OVE JENSEN A/S

Kunde: Ove Jensen A/S

Udfordring: Hvordan kommer vi i gang med bæredygtighed?

Emner: strategisk bæredygtighed, væsentlighedsanalyse, Master data ark, , forandringsledelse, ESG, bæredygtighedsstrategi, proces, forankring, kompetenceudvikling

Services: Bestyrelsesmedlem, konsulent

Leverancer: 2 mdr. forløb: Bæredygtighedsstrategi

Delleverancer: master data sheet, Klimaregnskab, væsentlighedsanalyse, operationaliseringsplan, kompetenceudvikling

 

HOVEDJÆGERNES MARKETING NETVÆRK - PLUS PACK

Kristine Schmidt fra World of Impact leverede en yderst vel-gennemarbejdet mini workshop for Hovedjægerne om emnet ”Sådan bliver bæredygtighed en god forretning”. 

Oplægget handlede om, hvordan verdensmålene kan oversættes til forretningsmæssig værdi. Et ekstremt relevant emne, som kan virke ret kompleks, og ydermere vanskelig at oversætte til den enkelte mødedeltagers hverdag. Kristine gjorde det dog yderst nærværende og letforståeligt.

Det er især imponerende, hvordan Kristine evner at leverer så mange vigtige budskaber, på så stort et område, på så få timer … og samtidig give deltagerne mulighed for, ud fra egen verden at afprøve en step-by-step guide til at udvikle egen bæredygtighedsstrategi. Det har sat mange tanker igang.

Rollen som både oplægsholder og facilitator blev gennemført med meget høj kvalitet. Selve læringsprocessen, de grafiske virkemidler og små opgaver høstede kæmpestor ros fra deltagerne.

Mini workshopen levede helt klart op til forventningerne, og blev gennemført med høj kvalitet og stor mødedeltager involvering.

Kristine er yderst kompetent og kan klart anbefales.

Carsten Busk, Hovedjægerne, netværksleder

 

Kunde: Hovedjægerne ApS.

Udfordring: Indlæg i netværksgruppe

Emner: strategisk bæredygtighed, transformation, forandringsledelse, innovationsledelse.

Ydelser: mini-workshop.

Leverance: Hands-on metoder og videndeling “Sådan bliver bæredytighed en god forretning.”

 

EPINION

Kunde: Epinion

Udfordring: Hvordan kan Epinion hjælpe deres kunder med at omsætte research findings til udvikling ?

Emner: Strategisk innovation

Services: Konsulent, facilitator

Leverancer: Mini-workshop, innovationsideer, hands on erfaring med innovationsworkshops 


Effektiv workshop – Jeg havde ikke troet, at vi ville komme så langt på en time.


Martin Østervig Larsen, Senior Director, Head of Tourism, Culture & Places, Epinion

KONGERNES JELLING. NATIONALMUSEET


Det har været et kæmpe løft at have dig med.gså stor ros for gennemførelse ifht. tidsplan og struktur, afholdelse af aftaler.


Morten Theilmann-Jørgensen, museumschef Kongernes Jelling

 

Kunde: Kongernes Jelling

Udfordring: Hjælp til at udvikle et nyt forretningsområde, der kan udvide formidlingen til nye målgrupper og skabe profit.

Emner: kultur og business, innovationsledelse, strategi, research, brugerrejse, konkurrentanalyse, trendanalyse, idégenerering, konceptudvikling, implementering

Ydelser: interim, rådgivning

Leverance: Konceptbeskrivelse,  kommunikationsstrategi, leaflet

 

AMERICAN FRIENDS OF SMK. STATENS MUSEUM FOR KUNST

Customer: AFSMK

Udfordring: Hjælpe med at veltænkte, hvordan AFSMK kan skabe partnerskaber med danske virksomheder. 

Emner: Kultur, kunst, værditilbud, forretningsmodel

Ydelse: Rådgiver

Leverance: Værditilbud for to nøgle kundesegmenter og forretningsmodel

SKIBET GUL FEST

Kunde: Skibet Maker Space

Udfordring: krea workshop for borgere og besøgende til lokal byfest under Tour de France i Skibet, Vejle.

Emner: samskabelse med børn og voksne, borgerinddragelse, design, idégenerering, udvælgelse, facilitering, indkøb, budgettering, vagtplaner

Ydelser: rådgivning, facilitering, planlægning og udførelse

Leverance: 2 timers pre-workshop med idégenerering af 87 ideer til pynt og udvælgelse af 5 pynt ud et sæt kriterier, 4 timers krea workshop under Tour de France

Co-creation
Co-creation

WORLD CITY CONFERENCE

Kunde: WrldCty, Vancouver, Canada

Udfordring: World of Impact var indlægsholder på den globale place brand konference WrldCty – the Global Forum for Urban Innovations, 2021. 

Emner: Place brands, Børnenes Hovedstad, Place Making. Byer for børn, Samskabelse med børn, bæredygtige byer, partnerskaber.

Ydelse: indlægsholder

Leverance: 30 min. online præsentation inkl. interaktion med publikum

Det er værdifuldt for byer og steder at flytte purpose fra periferien til kernen af sin place strategi. Det åbner for muligheden for at skabe grundlæggende attraktive byer. Essentielt, ændrer det spillepladen for byer.

Kristine Schmidt, CEO, World of Impact

Impact for your business. Impact for the world.

Har din organisation brug for støtte?