World of Impact hjælper med strategi, innovation, bæredygtighed.
World of Impact har lang erfaring med at bringe forskellige interessenter mod et fælles mål og lang erfaring med at finde løsninger, der bidrager til forretningen og til samfundet.
Fra en ejers perspektiv, at få den nordstjerne for alle folk hos Modulex – der tegner sig for størstedelen af vores værdi – og i sidste ende for vores kunder.
Ketil M. Staalesen, CEO & President, Modulex A/S
Kunde: Modulex A/S.
Udfordring: Hjælp til at udvikle et fælles purpose, der kan favne en global virksomhed på tværs af kulturer.
Leverancer: Rådgivning om realistisk bæredygtighedsstrategi, operationaliseringsplaner, kommunikation, tools, templates
DANEPORK A/S
”
Samarbejdet har været struktureret og meget pragmatisk. Kristine har sikret den nødvendige fremgang og leverancer til de aftalte deadlines. Kristine er også kommet med gode og værdifulde input. Desuden har Kristine leveret værktøjer til f.eks. master data og operationaliseringsplaner, som har lettet overtagelsen af den følgende eksekvering, kommunikation og opfølgning.
Poul Henrik Nielsen, CFO Danepork A/S
Kunde: Danepork A/S.
Udfordring: Bæredygtighedsstrategi og generelt komme i gang med bæredygtighed
Emner: bæredygtighedsstrategi, CSRD light, proces, operationaliseringsplaner, forankring og kompetenceudvikling i organisationen.
Gennem forløbet med World of Impact har vi fået en struktureret tilgang til det at arbejde med innovation. Vi skal nu have udbredt processen til resten af virksomheden, så alle får gavn af at bruge innovationsprocessen.”
Nanna Bangsgaard, Brand Manager, og Henriette Linderoth, Head of Category Management DK i Good Food Group A/S
BILLUND LUFTHAVN A/S
”
Kvaliteten er høj, måske faktisk højere end forventet. Vi er blevet udfordret og skubbet til, hvilket er godt, når vi selv skal skubbe til omgivelserne i den næste fase. Også stor ros for gennemførelse ifht. tidsplan og struktur, afholdelse af aftaler.
Claus Christiansen, CCO Billund Lufthavn
Kunde: Billund Lufthavn A/S
Udfordring: Hjælp til at have en holdning til en rød tråd for Billund Lufthavn som Airport City.
Delleverancer: master data sheet, Klimaregnskab, væsentlighedsanalyse, operationaliseringsplan, kompetenceudvikling
HOVEDJÆGERNES MARKETING NETVÆRK - PLUS PACK
”
Kristine Schmidt fra World of Impact leverede en yderst vel-gennemarbejdet mini workshop for Hovedjægerne om emnet ”Sådan bliver bæredygtighed en god forretning”.
Oplægget handlede om, hvordan verdensmålene kan oversættes til forretningsmæssig værdi. Et ekstremt relevant emne, som kan virke ret kompleks, og ydermere vanskelig at oversætte til den enkelte mødedeltagers hverdag. Kristine gjorde det dog yderst nærværende og letforståeligt.
Det er især imponerende, hvordan Kristine evner at leverer så mange vigtige budskaber, på så stort et område, på så få timer … og samtidig give deltagerne mulighed for, ud fra egen verden at afprøve en step-by-step guide til at udvikle egen bæredygtighedsstrategi. Det har sat mange tanker igang.
Rollen som både oplægsholder og facilitator blev gennemført med meget høj kvalitet. Selve læringsprocessen, de grafiske virkemidler og små opgaver høstede kæmpestor ros fra deltagerne.
Mini workshopen levede helt klart op til forventningerne, og blev gennemført med høj kvalitet og stor mødedeltager involvering.
Kristine er yderst kompetent og kan klart anbefales.
Leverance: Værditilbud for to nøgle kundesegmenter og forretningsmodel
SKIBET GUL FEST
Kunde: Skibet Maker Space
Udfordring: krea workshop for borgere og besøgende til lokal byfest under Tour de France i Skibet, Vejle.
Emner: samskabelse med børn og voksne, borgerinddragelse, design, idégenerering, udvælgelse, facilitering, indkøb, budgettering, vagtplaner
Ydelser: rådgivning, facilitering, planlægning og udførelse
Leverance: 2 timers pre-workshop med idégenerering af 87 ideer til pynt og udvælgelse af 5 pynt ud et sæt kriterier, 4 timers krea workshop under Tour de France
WORLD CITY CONFERENCE
Kunde: WrldCty, Vancouver, Canada
Udfordring: World of Impact var indlægsholder på den globale place brand konference WrldCty – the Global Forum for Urban Innovations, 2021.
Emner: Place brands, Børnenes Hovedstad, Place Making. Byer for børn, Samskabelse med børn, bæredygtige byer, partnerskaber.
Ydelse: indlægsholder
Leverance: 30 min. online præsentation inkl. interaktion med publikum
”
Det er værdifuldt for byer og steder at flytte purpose fra periferien til kernen af sin place strategi. Det åbner for muligheden for at skabe grundlæggende attraktive byer. Essentielt, ændrer det spillepladen for byer.